برگزاری سمینار خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در بنیاد ایران‌شناسی 
کد خبر: 4212242
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

برگزاری سمینار خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در بنیاد ایران‌شناسی 

در آستانه روز ملی خلیج فارس، بنیاد ایران‌شناسی سمینار تخصصی با عنوان «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، در آستانه روز ملی خلیج فارس، بنیاد ایران‌شناسی سمینار تخصصی با عنوان «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» را در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ لغایت ۱۲ برگزار می کند.

در این سمینار، علاوه بر محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی و سیده راضیه یاسینی، معاون پژوهشی این مجموعه، محمدرضا باقری، سفیر سابق ایران در ترکیه با موضوع «راهبردهای ترکیه در منطقه خلیج فارس»؛ حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در امارات با موضوع «منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس: همگرایی‌ها و واگرایی ها»؛ رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در لهستان با موضوع «بلوک غرب و بازبینی بازی بزرگ جدید در خلیج‌فارس»؛ سید مهدی میرابوطالبی، سفیر سابق ایران در فرانسه با موضوع «جایگاه خلیج‌فارس در ژئواستراتژی روسیه نوین» و در نهایت سید محمدحسین ملائک، سفیر سابق ایران در جمهوری چین، با موضوع «راهبرد چین در خلیج‌فارس: تاجر موازنه‌گر» به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

دبیری این سمینار را نیز دکتر فاطمه فریدی مجید برعهده دارد و گزارشی از مطالعات پیشین غیرایرانیان در موضوع خلیج فارس ارائه خواهد داد.

روز دهم اردیبهشت ماه در تقویم کشورمان به مناسبت اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha